آموزش مسائل زناشویی به دختر و پسرهای جوان

آموزش مسائل زناشویی به دختر و پسرهای جوان

آموزش مسائل زناشویی به دختر و پسرهای جوان

آموزش مسائل زناشویی به دختر و پسرهای جوان

آیا روابط جنسی زیاد برای زوجین زیانبار است؟

عوامل متعددی در پایداری زندگی مشترک، حفظ بنیان خانواده و گرما بخشیدن به زندگی زوجین تاثیر دارند و بدون شک روابط جنسی یکی از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود. اهمیت روابط جنسی زن و شوهر در پایداری زندگی مشترک تا بدانجاست که اگر نگوییم اصل زندگی است، دست کم می‌توانیم آن را مایه استحکام زندگی توصیف کنیم.
بسیاری از مناقشه‌های بین زن و شوهر ریشه در ارتباط سست جنسی آنها دارد. حتی بسیاری از بهانه‌گیری‌ها و بگومگوهای بی‌مورد در صورت وجود ارتباط جنسی گرم و صمیمی همسران فروکش می‌کند. زن و شوهری که با هم ارتباط جنسی خوبی ندارند، ممکن است به تدریج به هم بدبین شوند و مرتب از هم ایراد بگیرند و حتی ارتباط آنان با فرزندان و در محیط کار با همکاران بد و نامناسب می‌شود. فقدان روابط و رفتار مطلوب جنسی منشأ بسیاری از پرخاشگری‌های به ظاهر بی‌دلیل زناشویی عامل بروز برخی از دردهای مزمن با منشأ ناشناخته است. البته هنگامی که از رفتار و روابط جنسی همسران سخن می‌گوییم، منظور فقط بستر خواب و اتاق خواب نیست بلکه زن و شوهر باید از هر موقعیت مناسبی برای ابراز احساسات به یکدیگر استفاده کنند.
به عبارت دقیق‌تر، روابط جنسی زن و شوهر برنامه‌ای است که نزدیکی و آمیزش اوج آن محسوب می‌شود بنابراین منظور یک معاشقه و آمیزش کوتاه‌مدت که به صورت کلیشه‌ای و برای رفع تکلیف انجام می‌گیرد و با ارضا شدن یکی از دو طرف و در بیشتر موارد معمولا مردان، پایان می‌یابد نیست.
علاوه بر این، رابطه جنسی زن و شوهر هنگامی مناسب توصیف می‌شود که منظم و پیوسته و براساس آمادگی جسمی و روانی طرفین باشد و در بیشتر موارد به ارضای جنسی هر دو طرف بینجامد بنابراین بیش از دفعات روابط جنسی، کیفیت این روابط مهم است. درباره زمان، مکان و تعداد روابط جنسی زوجین در هفته فرمول معین و ثابتی وجود ندارد و و در زوج‌ها متغیر است و در این خصوص زوج‌ها به هیچ‌وجه نباید با هم مقایسه شوند بلکه مهم این است که با توجه به متغیرهای متعددی که در زندگی آنها وجود دارد، درباره دفعات روابط جنسی به تفاهم و هماهنگی برسند.
باید بدانیم بسیاری از باورها و سنت‌هایی که باعث محدودیت روابط جنسی زوجین می‌شوند، منشأ دینی، علمی و عقلی ندارند و صرفا براساس سلیقه شخصی یا نگرش‌هایی شکل گرفته‌اند که هیچ‌گونه خاستگاه معتبری برای آنها وجود ندارد. به‌ طور معمول توصیه‌هایی درباره روابط جنسی زوجین وجود دارد از جمله اینکه زن و شوهر در شرایط معمول زندگی باید حداقل هفته‌ای یک بار رابطه جنسی داشته باشند.

در هرحال نکته مهم این است که درنهایت خود زوج درباره دفعات روابط جنسی خود تصمیم می‌گیرند و بر این اساس هر زمان که نیاز جنسی وجود داشت و شرایط ایجاب می‌کرد، وقت رابطه جنسی است و مادامی که هر دو از کمیت و کیفیت زندگی جنسی خود راضی‌اند، نباید هیچ‌ اقدامی برای تغییر آن صورت گیرد و فقط باید مراقب بود که رابطه جنسی به صورت یک اعتیاد درنیاید. ضمن اینکه تمایل مرد به افزایش دفعات رابطه جنسی بدون ارضای همسر پیامدهای ناگواری برای رفتارهای زناشویی آنها در پی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.